Ta det med en nypa salt

Det blir allt längre mellan gångerna. Just nu känns det som om mitt liv är en stor svart fläck. Jag känner mig tung och ur funktion. Jag fungerar liksom inte som jag brukar. Studenten närmar sig och skolan känns ganska meningslös. Vi har i och för sig 1000 saker att göra och jag känner ofta att det är bättre att stanna hemma och plugga än att gå till skolan. Dels får man mer gjort och dels känns det som att man lär sig mer också.

Sen är det det där med jobbet. Jag har inte varit ledig en lördag eller söndag sedan mitten på september! September! Sure, jag väljer det själv och jag är väldigt glad att jag har ett jobb men jag tror att det har blivit lite för mycket. Jag jobbar så ofta jag kan, alla helger, de flesta studiedagar och helgdagar, vissa lov och till och med vissa kvällar efter skolan. Welcome to the real world säger folk när jag klagar, men är "the real world" skola 5 dagar i veckan och jobb varje helg? Missförstå mig inte, jag älskar att jag har ett jobb. Utan mitt jobb skulle jag inte kunnat "leva livet" då jag ger mina föräldrar mitt studiebidrag varje månad. Jag skulle inte heller kunna åka till Australien till hösten. Men frågan jag ofta ställer mig själv är, när ska jag börja leva på rikigt? Sist jag var ute och släppte loss på riktigt var på nyår, vilket är över 4 månader sedan. Detta ska vara de bästa åren i mitt liv, ska jag slösa bort de med att jobba?

Anyway, jag har nästan gjort klart allt jag ska idag så jag har tagit ledigt från verkligheten i eftermiddag och ikväll. Johan kommer snart hit och då ska i laga en smarrig lunch tillsammans. Ikväll blir det bio med max och frida. Jag och Johan kallar de dubbeldejt när de inte hör, schhyy!

Kommentarer
Mikaela :) säger:

Usch, jag förstår att det måste vara jobbigt att ha det så där, och jag tycker att folk gör fel när de kallar det "the real world". Skola + så mycket jobb kan ju faktiskt räknas som att du jobbar minst fem timmar VARJE dag, utan att någonsin ha semester, och det är definitivt inte vad verkligheten handlar om för en vanlig människa!



Men är det säkert att du inte kan dra ner på det och jopbba bara en av helgdagarna? Jag vet att du har värsta ekonomiska planen och allt, men kanske det skulle vara värt det att vara ledig på lördagar då och då? Det är säkert lättare sagt än gjort, men det är ju inte skoj att du ska känna så här heller... För att muntra upp dig: EN MÅNAD KVAR TILL STUDENTEN!!! :D

2010-05-04 | 19:57:53 | http://oddball.blogg.se/
lollo säger:

jag gjorde likadant "när jag var i din ålder", haha! Jobb, jobb & jobb.. jag jobbade inte så mycket på helgerna men jag jobbade minst 3 kvällar i veckan efter skolan. Och tro mig nicole, det var värt det. Var enda timme, vart enda krona jag tjänade då, var värt det! Så come on, kämpa på. Snart får du njuta av det. och då kommer du hålla med mig:)

2010-05-05 | 11:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0