Äntligen!

Nu är jag så gott som klar med all läxa jag skulle göra under lovet. Civicsen och Historyn är jag helt färdig med och jag är nästan helt färdig med engelskan. Danskan ligger jag lite back med men jag har inte provet förrän på onsdag så har två dagar på mig att plugga. Tror jag kommer klara det galant eftersom det är ganska lätt. Om man blandar skånska med småbarnsprat så får man typ fram rätt ord, öppen spis till exempel heter pejs. Ett barn skulle typ säga piiis medans en skåning skulle säga ungefär öbben speijs, blanda dem och det bli nästan pejs? Har jag inte rätt? Lite långsökt kanske men en smart tanke... Haha!

Nu blir det söndagsmiddag med hela familjen Olsson. Toppen...

Kommentarer
Mikaela :) säger:

Haha, jag bara älskar din inställning! :D

2010-03-01 | 21:16:12 | http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0