alla älskar vi mat!

Som några av er säkert vet så har jag i min mening ett ganska stort intresse för matlagning. Detta har jag helt klart fått från min kära mamma och hennes sida av släkten eftersom min kära pappa knappt lyfter ett finger i köket om han inte blir tillsagd, har tråkigt eller har dåligt samvete ;).

Hursomhelst, eftersom jag och mamma delar detta "intresse" (vet inte riktigt om man kan kalla det intresse) så vad passar då bättre än att laga mat tillsammans? Eftersom det bara va hon jag och carl hemma idag så slog hon och jag ihop våra kloka huvud och gjorde en fantastisk coscos/kyckling sallad. Det var väldigt trevligt att kunna laga mat utan massa kommentarer varför man inte gjorde si eller så. Den enda kommentaren vi fick idag var från carl när han frågade varför vi hade fetaosten i salladen och inte vid sidan om? Han gjorde klart för oss att det helt klart skulle var bättre. Visst Carl, det ska vi tänka på nästa gång...

Nu undrar ni säkert vad vi hade i denna "sallad" ( och om ni inte gör det så kan ni sluta läsa för det kommer inte bli mer intressant ;) ). Vi började lägga kycklingen i en citron marinad. Efter det gjorde vi i ordning coscosen. Vi stekte kycklingen och efter det blandade vi i hackad röd chili, majs och paprika i coscosen. När kycklingen var klar blandade vi ihop allt på ett stort fat och la på lite av vår egen basilika på toppen. Gott och väldigt enkelt!


Resultatet!

Nu ska jag smsa Frida och gå ut på en promenad. Vi har en del saker att diskutera, tex, en viss persons födelsedag... Mer säger jag inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0