sönderstressad

En hemsk skolvecka har nu passerat. Jag har haft näst intill panik över både det ena och andra. Projektarbete, religion, filosofi, historia och civics har plågat mig (jag är lycklig att jag inte har matte c). Dessutom har jag kännt mig sjuk.

Efter jag gjort nästan allt som jag skulle längtade jag efter helg och jag småstartade den redan på torsdagen. Efter spinningen stack jag och Frida hem till Nada för lite tjejsnack och tjejsnack blev det. Helt plötsligt var klockan halv 2 och det hela slutade med att jag inte låg hemma i min säng förren halv tre.

Efter 3,5 timmars sömn steg en trött jag upp och stack till skolan. Som tur var hade vi bara en lektion innan en 3 timmars rast. Rasten spenderades som ni kanske kan förstå till att sova. Efter skolan stack jag med Johan till frisören. Han rakade inte sig och tur va väl det tyckte jag. På kvällen var det firmafest med roligt folk. Fri bar är alltid trevligt och gott men jag måste säga att maten var en besvikelse. I slutet av kvällen var jag så pass trött och utsliten att jag fick huvudverk och vi åkte hem och jag somnade boms.

Idag fick vi gå upp redan kvart i fem för att börja jobba klockan sex. Som sagt hade jag kännt mig dålig redan igår kväll och så kände jag mig även denna morgon. Dum som jag var åkte jag med till jobbet ändå. Det tog inte långt tid innan jag fick sluta jobba för jag mådde så dåligt. Jag ringde och väckte mamma som fick komma och hämta mig. Innan mamma kom hade jag hunnit kräka ner en hel del av pakeringen. Pinsamt och jobbigt. Jag åkte hem och sov. Vaknade nyss, åt, och nu är det snart dags för teater. Tur att jag känner mig lite bättre nu.

Anledningen till att jag blev sjuk var inte pågrund av gårkvällen utan en blandning mellan stress och för lite sömn. Jag måste lära mig planera mitt liv bättre annars vet jag inte hur det slutar.

Nu ska jag göra mig i ordning innan jag, pojkvännen och familjen ska åka till nöjesteatern för att titta på Svensson Svensson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0