nothing is better than this

Nu märker man verkligen att hösten har kommit! Naturen har fått alla de gyllende färgerna som jag älskar och det ligger löv på marken. Det har blivit väldigt mycket kallare, nästan så kallt att man behöver halsduk och vantar när man tar sig till skolan. Det ända minuset tror jag är blåsten! Vinden verkligen viner och man kan inte gå långt innan den susar och spänner i öronen. Trots detta tycker jag väldight mycket om hösten, den är så vacker och mysig! Och vill ni veta vad det bäsa är? Den har precis börjat!

Skulle precis sätta mig ner och plugga filosofi när jag märkte att jag glömt blocket i skåpet och jag endast fått uppgiftspappert med mig hem. Irriternde! Nu kommer jag behöva göra hela uppsatsen över helgen. Jag jublar inte precis. Skulle även göra powerpointen till samhällsredovisningen men det visade sig att det visst inte heller fanns på datorn. Så nu har jag helt enkelt bara danska att göra. Helt plötsligt blev den här dagen mycket lättare och morgondagen och helgen myckt svårare...

Ikväll blir det som spinning för tjedje gången den här veckan med frida. Jag tycker vi är riktigt duktiga och disciplinerade. Dock så har vi bestämt oss för att va lite lata och ta bussen idag. Vi tänkte om det blåser såhär mycket i bunkeflo så vill vi inte tänka på hur mycket det blåser på strandpromenaden och på vägen ner till ön! Dock så gör detta inget för mig eftersom jag åker gratis med mitt skolbusskort både fram och tillbaka. Däremot får stackars Frida betala 26 kr för att åka fram och tillbaka. Stackars henne i vinter! Blir ca 100 kr i veckan beroende på hur många gånger i veckan vi tränar. Jag har hört att det finns vinterdäck till cyklar, kanske ska införskaffa och sådana ;)

Efter spinningen blir det iallfall idol mys hos Nada (det är där jag tror vi ska va). De andra gångerna har detta resulterat i att vi har sovit över men vi får se hur det blir ikväll. Hur som helst, vem tycker ni ska gå vidare ikväll? Mitt enda krav är att Tove går vidare ikväll. Vi får väl se hur det blir.

Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0