min helg

Nu kommer det ett inlägg om den gångna helgen. Bättre sent än aldrig eller hur?

Fredagen började med att jag vaknade på golvet mellan en soffa och ett bord... Efter en kort stund av förvirring vaknade jag till ordentligt och kom på att jag var hos Nada där jag somnat dagen innan (precis som jag förutspått i mitt förra inlägg). Jag skyndade mig hem för att göra mig iordning och gå till skolan. När jag öppnar dörren till huset ser jag min kära moder stressad och i full gång med att ösa ner sängkläder från det övre planet. Får snabbt veta att Rex lilla pannkakskalas (den lille rackaren käkade en hel pannkakstårta som 'råkade' stå på golvet natten till torsdagen) inte alls hade varit bra. Lillplutten hade tydligen kräkt pannkakor, sylt, grädde och glass hela natten... Urk, säger jag bara! Mamma skyndar iväg till jobb och ber mig att plocka undan och sätta igång tvätten. Hon påminner mig noga om att detta är bara en försmak på vad som kommer när jag får barn... 

Hursomhelst, så sticker jag iväg till skolan efter jag gjort mig iordning. Hade bara en lektion och det var religion. Jag kan inte direkt påstå att religion är mitt favorit ämne men jag måste ändå säga att David gör det ganska interessant. Det tycker man iallfall när man vet att man bara har den lektionen innan helg! Efter skolan åke jag hem till Johan där mamma sedan hämtade mig och vi åkte tillsammans till frissan. För min del blev det bara klippning av topparna och slingning av utväxten. Känns nytt och fräscht för mig själv fast än det inte syns så mycket.

Fredagskvällen spenderades med oerhört god raclette och pannacotta och sedan var det dags för idol. Jag kan fortfarande inte smälta att Jon åkte ut! Tycker lätt han förtjänar att vara där mer än Camilla, Nicklas och Carolina! Visst Nicklas och Carolina är duktiga men inte alls lika duktiga som Jon.

Lördagen började tidigt. Redan halv 9 var jag och johan uppe. Runt halv 11 stack mamma, johan och jag in till stan för en liten shopping tur. Det hela slutade med att jag kom hem med en vinterjacka, två par skor, en halsduk och en kjol. Fattig? Oh Yes...

Lördagskvällen spenderades hos Mikaela som hade tjejmiddag. Mycket trevligt var det och mycket god mat och dryck serverades! När de andra drog vidare så åkte jag hem eftersom jag började jobba redan halv 7 i söndags. Jobbigt men bra pengar.

Söndagen var väldigt tråkig för min del. Den såg ut som alla andra söndagar i mitt liv. Jobb på morgonen fram till 1300. Hem till Johan, plugga, och sen sova. Roliga söndag eller hur?

Så ja, det var min helg. Nu har jag fått skriva av mig. Kanske kommer det upp lite bilder på mina inköp i helgen senare ikväll eller imorgon. Nu ska jag iallfall umgås med min älskade pojkvän och kära familj!

love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0