min julhelg

Julafton igår, alltid lika trevligt. Som många av er vet så bar det av till småland för min del. Vi åkte upp redan i onsdags och va framme hos kusinerna sent på eftermiddagen. Underbart vitt och julit var där. Vi satte oss ner och åt och senare på kvällen var det som vanligt dags för uppesittarkväll med binogolotto. 11 lotter och vi vann bara 100 kr, lite kasst om vi får säga vad vi tycker. På kvällen blev det lite tjafs om sängplatserna och till slut somnade jag på soffan. Haha, måste dock säga att det var underbart skönt att ha en stor hörnsoffa helt för sig själv!

Igår vaknade vi ganska tidigt, runt 7 på morgonen. Vi gick upp åt frukost, och gjorde oss iordning och sen bar det av ut på rådjursjakt. Väldigt spännande men jag måste erkänna att vi tjejer höll tummarna för att vi inte skulle hitta något rådjur vi kunde skjuta. Som tur var gjorde vi inte det heller. Men det var som sagt en spännande upplevelse att gå ut tidigt på morgonen och vandra i knädjup snö och leta efter rådjur.

Väl hemma gjorde vi oss iordning och gjorde klart julmaten. Klockan 3 var det dags för Kalle Anka, glögg, pepparkakor och nötter. Efter det tittade vi på kan du vissla johanna och när det var över var julbordet framdukat och det var matdags. Efter det traditionella julbordet var det dags för julklappsöppning. Sosso var tomte iklädd vanliga kläder och tomteluva eftersom mössen varit i säcken med tomekläder och gjort både det ena och andra... Mina julklappar var få men användbara. Underkläder, presentkort, pengar och en hel shoppingdag med mamma imorgon¨. Efter julklappsutdelningen var det dags för svensson svensson och gröt, och vet ni vad? JAG FICK MANDELN!!! Priset blev en kartong after eight, gottgottgott. Ännu senare på kvällen var det dags för sällskapsspel. Efter det var det dags för sängen vilket var väldigt skönt efter en lång men rolig julafton.

Idag bar det iväg hemmåt. Bort från snön och ner till gråa regniga Malmö. Vi hämtade upp Johan och körde hem och tittade på snowroller, alltid lika rolig! När den var slut körde jag och J och hämtade mat på BK. Haha, I know, inte vanlig mat för juldagen men det gick iallfall snabbt att hämta eftersom där va ingen kö till drive in:en. Ikväll ska vi bara ha en mysig hemmakväll framför tv:n. Vi har precis dukat fram ost och vin så nu ska jag kränga. Im orgon blir det shopping med mammsen och Johan.

Ha det super!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0