Glädje

Sitter här och räknar på min och johans australien resa, och för en gångs skull ser det positivt ut! Fick i fredags veta att jag får tillbaka mycket mer på skatten än jag tidigar beräknat, så nu slipper jag spara undan 5/6 av min lön varje månad.

Annars har det varit en väldigt bra tid sedan jag skrev sist. Våren har börjat på riktigt och igårmorse när vi åkte till jobb (runt 6 på morgonen) var det 8 grader ute! Äntligen är det varmare ute än inne på jobb, skönt att kunna gå ut på rasten och sitta i solen och gotta sig. Jag är även på mycket bätte humör än jag var innan. Jag tror det är solen ;).

Som jag nämnde innan så blir det ingen jorden runt resa för mig och johan. Det blev helt enkelt för mycket klydd. Nu blir det alltså en enkel biljett till underbara Australien (back to perth) för att jobba och njuta av livet. När vi kommer hem, det får vi se. Måste erkänn att det tog ett tag att övertala Johans föräldrar men det gick och sen dess har vi varit som nyförälskade igen (jag oh johan alltså). Har aldrig sett Johan så lycklig och han har nog aldrig sett mig så glad heller. Det kanske inte bara är solen som gör mig så specillt glad ändå? Det låter konstigt men vi båda har mått väldigt dåligt över hans föräldrars motståndsvilja, och negativitet till alla våra planer, de förbjöd i princip Johan att åka. Men nu är det fixat, och det var ju absolut det svåraste, och nu har vi bara biljett, visum och försäkring kvar att fixa innan det bär av i augusti/september.

Nu ska jag till ica och köpa något vi kan äta ikväll. Mamma jobbar sent- då blir det jg som står för maten. Jag är miljövänlig och tar cykeln istället för bilen.


53 dagar kvar!


Kommentarer
lollo säger:

Men konstigt! Varfrör ville dom inte att johan skulle åka?:S

2010-04-12 | 23:52:29
Mikaela :) säger:

ojdå, där är ju jag! :o Fina vi är! ;)



Underbart att det har fixat sig ändå, jag håller på er! :D

2010-04-14 | 11:50:19 | http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0