Long time no see

Hej Hopp!

Nice var underbart men allt har sitt slut och nu är vi tyvärr hemma igen, fattigare på pengar, rikare på kläder och liite bruare. Vädert var bra, sol nästan varje dag och mellan 15 och 20 grader. Sista dagen hann vi även med en timme på stranden. Skämde ut oss gjorde vi också. Vi har tagit "svenska-dumma-blondiner-ryktet" till en ny nivå eller iallfall bekräftat att det ibland stämmer. Jag har till exmple försökt lära mig franska, vilket resulterade i många pinsamheter och förmodligen en del missföstånd. Jag blandade även ihop röda korset med schweiz flagga och frågade Mikaela ifall hon också trodde att de flest på planet (inkl. alla i kabinpersonaln) stöttade röda korsets arbete i till exemple Haiti... Jag hoppas att där inte var några svenskar i närheten som förstod, men jag skyller min dumhet på att jag varit uppe tidigt och var trött.

Anyway, nu ska jag inte trötta ut er med mer Nice-prat. Om ni vill läsa mer kan ni gå in på Mikaelas blogg (länk finns längre ner på sidan) eller kan ni gå in på Facebook och tjecka in några av våra härliga bilder.

I övrigt har lovet varit bra. Har jobbat både lördag, söndag och idag. Klagar inte, det var 100% ob både igår och idag vilket betyder stor lön i maj. Wonderful! Igår va jag och Frida och såg Remember me. En riktig snyftfilm och helt klart en ny favorit. Om ni inte sett de, gå och se den, det är ett måste!

Imorgon börjar skolan med allt vad det innebär. Pressen ökar och det känns som vi har 100 000 saker att göra innan studnten, vilket är om mindre än 2 månader! Men härligt ska det bli att sluta och det är bara att kämpa  på den korta tid vi har kvar.  Glömde nämna att  jag köpte min studentklänning i  Nice också! Är lite skeptiskt eftersom jag alltid tänkt den som helvit men den jag köpt är lite svart längst upp (typ 15 fösta cm). Tycker ni det är ok? Jag inbillar mig att det bara är jag som är så traditionell och petig...

Nu ska jag plugga! Lovely

Kommentarer
Mikaela :) säger:

Du inbillar dig alldeles rätt, det är bara dina traditionella hjärnspöken som gör att du tvekar. Klänningen är skitsnygg! :D



(och ja, jag satt ännu en gång och flinade åt ditt Röda Korset-citat...xD)

2010-04-06 | 17:13:46 | http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0