tjejmys, pojkvännsmys och nära-olycks-upplevelser!

och så var det äntligen lov!

Helgen spenderades i Lomma. Hade min morbrors hus helt för mig själv (eller katten var också där) så jag passade på att bjuda in Frida och Nada på en riktig tjejkväll ! Det blev riktigt bra med god mat och massa andra godsaker. Vi snackade, sjöng och fastnade till slut i tv-spelet 'vem vill bli miljonär'...

Vi satt med Vem vill bli miljonär från sisådär kvart i 12 till 4 på morgonen! Vi kände oss tvungna att komma upp till dom 3 miljonerna som var den högsta vinsten. Vi kom dock aldrig upp dit och vi var tvugna att försöka igen nästa morgon. Då satt vi från 10 till runt 16.00! Haha, det spelet är verkligen beroende! Till slut kom vi upp till 1,5 miljoner och hade en fråga kvar till 3 miljoner! Vi hade två livlinor kvar, både 50/50 och publiken kvar så  först tog vi 50/50 och sen så låter vi publiken bestämma svaret. Detta var dock dumt eftersom de svarade fel! När den jäkla tv-mans-rösten sa att svaret va fel hörde man bara 3 tjejskirk, besvikna blev vi som ni säkert kan lista ut, vi trodde ju vi skulle vinna. Vi hade suttit i mer än 10 timmar med det jävla speler och sen så snubblar vi på målinjen eftersom publiken svarar fel på sista frågan! Haha, men men, sånt är livet!

Senare kom Johan, och Nada och Frida åkte med hans päron hem till bunke. Han gav mig en fin röd ros eftersom det var alla hjärtans dag och vi hade en skit mysig kväll. Jag tror till och med att Hugo (katten) märkte av allt mys eftersom han hoppade upp i soffan, la sig på rygg och ville vara med att mysa. Detta kanske inte låter så konstoigt men Hugo är inte en katt som brukar gilla att mysa. Leka är det enda han gör ;)

Söndagen spenderades på jobbet och sendan hemma hos älsklingen. Jag körde från lomma till jobbet och helt plötsligt på en 70-väg var där ett dött djur mitt på vägen och massa fåglar som åt sin frukost. Min blick fastnade på det döda djuret och jag glömde helt bort att det va jag som körde och att jag hade bilar framför mig. Helt plötslig hör jag bara mamma skrika STANNA och som tur är börjar jag bli ganska duktig bakom ratten och lyckas stanna i sista sekund, det var dock skitläskigt och fick mig att tänka på hur lätt olyckan är framme.

Idag spenderades dagen återigen med min älskling, Vi vaknade vid 10 och stack till bo01 för frukost. Scones och chai på espresso house blev det. Jättegott och perfekt sätt att börja lovet på! Annars har vi bara legeat och slappat famför tv:n. Baby stack och tränade vid 6 så då fick jag vara ensam i ca 3 timmar. Tiden spenderades med tv-tittande och vaxning av ögonbryn.

Nu ska jag äta glass =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0