för liten säng, skola och städning av rummet

Gick upp tidigt imorse eftersom vi började redan 8 både jag och johan. Vi somnade ganska tidigt igårkväll men dock så blir det lätt så att man vaknar ett antal gånger varje natt eftersom hans säng är väldigt liten (typ 90 cm eller ngt skulle jag gissa på). På de bodde på ribban hade vi dubbelt så stor men den fick inte plats i det nya rummet så vi var tvungen att ta bort halva. Dock ska vi snart inhandla en ny säng :) Men men.. Nog pratat om sängen nu. Det jag ville komma fram till var igentligen att jag inte sovit jättebra inatt trots att sällskapet va i världsklass ;)

Första lektionen var Org o Led. där vi fick tillbaka proven. Sven hade glömt rätta de sista 2 frågorna på mitt prov fast jag kom fram till (med hjälp av jämförelse med andras) att det blev ett vg :) Jag blev nöjd eftersom jag inte förstår mig på detta ämne för 5 öre ;)

Idrott var nästa lektion denna måndag. Det blev en genom gång av kartor kompasser och massa annat vi kan behöva inför orienteringen närsta onsdag. Efter detta blev det en lite pomenix med Mikaela och Åsa i det fina vädert, lite nytta får man väl göra på idrotten.

Sista lektionen för dagen var Eu Stud. där vi fick några artiklar att läsa och sen förklara/disskutera i klassen för att sedan skriva en uppsats till nästa vecka.

Hemma stor städade jag hela mitt rum! Jag bar ut nästan alla saker och dammsugade och dammade överallt. Jag möblerade även om :) väldigt nöjd blev jag med resultatet men fick inga bra bilder (kommer kanske en annan dag). Efter städningen av rummet blev det matteplugg och jag känner míg väldigt osäker, vet inte ifall jag kan det eller inte, hoppas bara att det löser sig till på torsdag när vi har prov.

Nu blir det snart Ballar av stål och sen ska jag nog sova :)

natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0