long time no see...

Anledningen till att jag inte har uppdaterat (ja, det finns faktist en andledning) är att jag helt ärligt inte haft något intressant att skriva om. Jag menar hur kul är det för er att läsa om att jag har gått i skolan idag från åtta till 1400? Att jag glömt mina dansk papper i skolan så jag kan inte göra läxan. Hur intressant är det för er att veta att mamma var tio min sen att hämta mig från skolan igår så jag stod och frös i höst vädert? Det är inte precis som intressesmurfarna hoppar, eller hur?

Igentligen har jag inget jätteintressant att skriva nu heller för att vara helt ärlig. Det blir nog lätt så när skolan drar igång och allt man gör på dagarna är pluggar, sover och äter. Eller ja, så är det nästan, för min del iallafall. Så fort jag kommer hem från skolan så är jag helt slut, sängen ser så frestande ut att jag tänker "en powernap på 20 min skadar inte". Dock så förvandlas dessa 20 min snabbt till flera timmar sömn och när man vaknar igen så är det kväll och man måste få i sig något att äta och hinna plugga lite innan det är dags att gå och lägga sig igen. Detta är alltså min "ursäkt" till varför jag inte updaterar min blogg lika ofta längre. Det blir helt enkelt inte intressant att läsa, jag har helt enkelt ett väldigt tråkigt liv just nu... ;)

En annan irriterande sak är att Johan jobbar typ 24/7! Kanske var det så att jag överdrev lite där men eftersom han jobbar från 14.00-24.00 söndag-torsdag (iallafall när han behövs) så ser vi knappt varann. Det enda possitiva är att pappa jobbar samma tider så johan bor här nu och vi får därmed träffa varann på nätterna. Men som jag tydligt utryckte innan så är jag en väldigt trött person som sover om nätterna och hinner därför inte snacka med honom alls nästan. Fast tänkte faktist stanna uppe till han kom hem idag så vi hinner prata lite innan jag däckar av utmattning;)

Måste till sist bara dela med mig av en annan sak som jag är sådär lite smått irriterad på och det är allt detta snack om svininfluensan! Helt ärligt gör dig mig galen! Enligt mig syns det tydligt att media gör det så jävla förstorat. Jag menar 1 person har dött hitintills i sverige och det var inte ens bara pga svininfluensan utan det berodde även på någon annan orsak. Visst jag kan känna ett visst medlidande med mannens familj och anhöriga men det är trots allt bevisat att det är fler procent som dör av en vanlig influensa än det är som dör av svininfluensan. Det är bara så att fler folk får svininfluensan och därför dör fler personer i det just nu. Does that make sense? Trots att jag vet detta så har media även skrämt upp mig så nu går jag nästan ingenstans utan min nya bästa vän, alcogel/handdesinfektion. Snacka om att jag står med en fot på varje sida!

Det var allt för mig!

Kommentarer
Mikaela :) säger:

Haha, jag har heller inget intressant att skriva om, men så är det ju också rätt självutlämnande med bloggar; folk får verkligen insikt i vilket händelselöst liv man har emellanåt... Tycker dock att det är skoj att skriva i alla fall, så får folk läsa om det passar. ;)

2009-09-07 | 16:22:47 | http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0